ALTREX VOORJAARSACTIE: TOT WEL 20% KORTING OP STEIGERS (KLIK HIER)

Retourneren

14 dagen bedenktijd

Het kan gebeuren dat een gekocht product niet aan uw verwachtingen voldoet. Dit is natuurlijk erg vervelend voor u als klant. Wij lossen dit graag voor u op! Zo heeft u 14 dagen de mogelijkheid om een gekocht product te retourneren. De juridische term hiervoor is ‘herroepingsrecht’. Simpelweg gezegd: u mag zonder reden op te geven een product retour sturen. We vragen u wel om vooraf contact op te nemen met onze klantenservice over hoe deze retourprocedure in zijn werk zal gaan. Wij zijn iedere werkdag tijdens kantooruren te bereiken op het telefoonnummer 0511-402564.

Tijdens de bedenkperiode kan u het product bekijken en beoordelen, u dient hierbij zorgvuldig om te gaan met het product. Dit betekent dus niet dat u het product 'actief' mag gaan gebruiken. Met 'actief gebruiken' wordt bedoeld: het opbouwen van..., het gebruiken van..., uit de verpakking halen van...., of monteren van..., het goed/goederen. 

Voorbeeld: het is niet de bedoeling dat u een gekochte ladder een dag meeneemt naar een bouwput om vervolgens te zeggen dat deze niet bevalt, of dat u een steiger opbouwt om te constateren dat deze niet bij uw werkzaamheden past. 

Onze herroepingstermijn vervalt 14 dagen, nadat:

  • U als klant het product van ons heeft ontvangen;
  • Nadat u heeft aangegeven het product te willen retourneren, dient u binnen 14 dagen (na melding hiervan) het product retour te zenden.

Samenvattend

Wij willen graag tevreden klanten, ook een retourzending kan hier onderdeel van zijn. Samenvattend hebben wij een aantal voorwaarden hiervoor opgesteld:

  • Neem vooraf contact op met onze klantenservice, dit kan zowel telefonisch als per e-mail. Respectievelijk: 0511-402564 en info@laddersenrolsteigers.nl;
  • We verzoeken u te allen tijde het retourformulier naar ons toe te mailen;
  • U als klant dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn terug gestuurd. Bijvoorbeeld door middel van een verzendingsbewijs.

Let op: Laddersenrolsteigers.nl is tijdens het retourproces op geen enkele wijze verantwoordelijk voor beschadiging van de producten. U als klant bent hier dus verantwoordelijk voor, pak het pakket dus goed in!

Bezoekadres

Ladders EN Rolsteigers
Sylsterryd 8
9291 NJ Kollum (Friesland)

Retouradres

Onze pakketten worden op dit moment verzonden vanuit meerdere depots. Neem voor een goed retouradres dan ook contact op met onze klantenservice.

Tip: De pakketten van laddersenrolsteigers.nl zijn van een groter formaat. Niet iedere pakketdienst wil deze producten vervoeren. Als het u niet lukt om zelf een vervoerder te regelen dan kunnen wij dit altijd in samenspraak overeenkomen. Neem dan even contact op met ons, dan kunnen we mogelijkerwijs in overleg een passende oplossing bieden.

Kosten retourneren

Trappen, ladders en rolsteigers vervoeren wij, vanwege de lange lengtes, met een externe transporteur. Dit vervoer is erg kostbaar en daarom hebben wij niet de mogelijkheid dat u goederen gratis kunt retourneren. Afmetingen, gewicht etc. hebben wij bij alle producten duidelijk vermeld, om de retouren te beperken. Vanwege de afmetingen is het daarnaast ook zo dat deze goederen sneller beschadigd retour komen. Wij hanteren de volgende retourkosten:

  • 10% administratiekosten over het excl. btw aanschafbedrag + verzendkosten van het product
  • Als u een product wilt retourneren, neem dan contact met ons op. 

Zodra de retour voldoet aan de door ons gestelde retourvoorwaarden, krijgt u van ons het aankoopbedrag terug minus de bovengenoemde kosten.

Wanneer u minder geld terug krijgt voor het geretourneerde product

Bij een retournering kan u minder geld terug krijgen voor het geretourneerde goed. Dan is uw product niet in de originele staat terug gestuurd. In deze situatie bepalen we aan de hand van de staat wat waardevermindering is. Maximale waardevermindering is 25%. De vermindering is gebaseerd op een aantal zaken:

  • Het product is beschadigd
  • De verpakking is beschadigd
  • Het product is gebruikt
  • Het goed is incompleet.

Het melden van een schade

Heeft u een product van ons ontvangen dat (zwaar) beschadigd is? Lees: verbogen, of deuken (dus geen kleine krasjes). Nadat u uw pakket heeft ontvangen is het van belang dat u deze direct inspecteert op dergelijke schades. Wij kunnen anders de schade niet reclameren bij onze transporteur. U heeft voor het inspecteren van het product maximaal 2 dagen de tijd. Een schademelding kan door contact met ons op te nemen per mail: info@laddersenrolsteigers.nl. Het is dan ook van belang dat u foto's meestuurd van de beschadiging. Ziet u tijdens het afleveren al dat het product beschadigd is: accepteer de levering dan niet en neem direct contact met ons op. Let op: zodra u een pakket accepteert tekent u voor een goede ontvangst. 

Terugbetaling

Indien u het product volgens de door ons gestelde voorwaarden retour heeft gezonden. Dan zal laddersenrolsteigers.nl het bedrag zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst, terugbetalen. Hierbij stellen wij wel als voorwaarde dat het product onbeschadigd in bezit is bij ons.

Samenvattend

  • Bij retourzending blijft u als klant verantwoordelijk voor het product en eventuele schade. Pak het pakket daarom zo goed mogelijk in;
  • Eventuele gebruikerssporen mogen wij op u doorrekenen d.m.v. waardevermindering;
  • Zodra dit het geval is dan zullen wij dit goed met u afstemmen. Een waardevermindering kan oplopen tot het volledige aankoopbedrag;
  • Neem voor het terugzenden contact op met onze klantenservice;
  • Maak gebruik van het retourformulier;
  • De retourkosten zijn voor eigen rekening.

“Wij willen tevreden klanten die veilig kunnen werken op hun klimmateriaal. Schroom dan ook niet om contact met ons op te nemen voor suggesties, tips, of andere feedback. Op deze manier kunnen wij onze dienstverlening continu blijven verbeteren”

Ladders EN Rolsteigers.nl
Telefoonnummer0511-402564
E-mail: info@laddersenrolsteigers.nl